
Цифрова трансформація освіти: ДНУ у Літній школі лідерів
Із 7 по 11 липня 2025 року виконувачка обов’язків проректора з науково-педагогічної роботи ДНУ професорка Наталія Гук взяла участь у Літній школі лідерів цифрової трансформації, організовану Українським католицьким університетом (м. Львів).
Захід зібрав керівників закладів вищої освіти, керівників ІТ-департаментів, менеджерів змін та освітніх новаторів із різних регіонів України з метою ознайомлення зі стратегічним баченням цифрової трансформації в освіті та обміну досвідом. До участі у навчанні за результатами відбору були запрошені 22 учасники з 17 університетів України.
Школу організовано за ініціативи Офісу цифрової трансформації УКУ (керівник Олег Лагоднюк) та Офісу інновацій УКУ (керівник Олексій Молчановський).

Олег Лагоднюк, CIO, заступник ректора з інформаційних технологій,
керівник Офісу цифрової трансформації УКУ

Олексій Молчановський, керівник Офісу інновацій УКУ
П’ять днів роботи Літньої школи відзначилися інтенсивним навчанням, яке поєднало фундаментальні теоретичні засади з практичною командною роботою та активною взаємодією з провідними експертами.
Із матеріалів лекцій Олега Лагоднюка, CIO, заступника ректора з інформаційних технологій, керівника Офісу цифрової трансформації УКУ на тему «Візія цифрової трансформації в університетах» та «Екосистема цифрової трансформації Українського католицького університету: ролі, процеси, кейси» учасники Літньої школи дізналися про ключові етапи цифрової трансформації – від формування візії та стратегії, планування цифрових ініціатив до практичного впровадження рішень, організації комунікації всередині університету.
Про роботу з реальними кейсами впровадження CRM-систем, електронного документообігу, LMS-платформ та цифрового кабінету науково-педагогічного працівника в УКУ, розробки проєкту API розповідали члени команди Офісу цифрової трансформації УКУ: Олександр Хомечук, керівник проєктів та програм, адміністратор проєкту CRM; Наталія Мавдрик, фахівчиня з навчання та розвитку, адміністраторка проєкту AcademyOcean, Андрій Мельник, керівник проєктів та програм, адміністратор проєкту Кабінет НПП; Володимир Бокла, керівник відділу ІТ, керівник проєкту API; Павло Рикмас, керівник проєктів та програм, адміністратор із вебсервісів відділу ІТ.
Презентація системи управління навчальним процесом Деканат 2.0 в Українському католицькому університеті проводилися Ольгою Тибор, керівницею проєкту Деканат.
Керівник Офісу інновацій УКУ Олексій Молчановський виступив з лекцією на тему «Cynefin: управління в складних умовах», у якій ознайомив учасників із концептуальною рамкою Cynefin як інструментом прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності, складності та швидких змін.
Він пояснив, як ця модель дозволяє ідентифікувати тип управлінської ситуації (просту, ускладнену, складну чи хаотичну) та обрати відповідну стратегію реагування, уникаючи типових помилок при запровадженні цифрових трансформацій. Особливу увагу було приділено застосуванню Cynefin у контексті освітніх змін, де високий рівень непередбачуваності потребує гнучких підходів до стратегування, управління командами та взаємодії зі стейкхолдерами.
Окрім представників академічного середовища, до участі у роботі школи були запрошені лідери бізнесу, які поділилися своїм досвідом цифрових трансформацій.
Співзасновниця та партнерка LVCA.Consulting, керівниця напрямів акселерації та підприємництва в Innovate, а також засновниця освітньої платформи ProManagement Оксана Крикун розповіла про стратегічне мапування стейкхолдерів. У своєму виступі вона зосередилася на тому, як ідентифікувати ключових стейкхолдерів цифрових змін в університеті, класифікувати їхній вплив, інтереси та рівень залученості, а також побудувати ефективну комунікаційну стратегію для кожної групи. Лекторка поділилася практичними інструментами для мапування, зокрема матрицями впливу та зацікавленості, і акцентувала на важливості постійної роботи зі стейкхолдерами протягом усього життєвого циклу цифрового проєкту.

Оксана Крикун, співзасновниця та партнерка LVCA.Consulting,
засновниця освітньої платформи ProManagement
Серед запрошених експертів виступив Ігор Полич, CEO компанії Devlight, яка спеціалізується на створенні мобільних додатків для великого бізнесу. Серед клієнтів компанії – Нова пошта, Sence Bank, Novus, Varus, Brocard, Подорожник, Dnipro-M та інші.
У своєму виступі на тему «Discovery-сесія. Чому важлива роль бізнес-аналітика» він наголосив, що успішна цифрова трансформація неможлива без чіткої стратегічної візії та орієнтації на користувацький підхід у впровадженні цифрових рішень, підкресливши важливість фокусування на UX (user experience) під час цифрових змін у закладах вищої освіти.

Ігор Полич, CEO компанії Devlight
Доповідь Ростислава Кондрика, COO Cyber Unit Technologies присвячувалася огляду викликів кібербезпеки, новітніх ІТ-рішень, управління ризиками та партнерств між освітніми інституціями й технологічними компаніями. Його виступ став яскравим прикладом поєднання стратегічного управління й технологічної експертизи, що є надзвичайно актуальним для університетів у контексті цифрової зрілості.

Ростислава Кондрика, COO Cyber Unit Technologies
У межах теми «За лаштунками кібербезпеки: кейси з практики УКУ» учасники Школи мали нагоду ознайомитися з досвідом Українського католицького університету щодо побудови безпечного інформаційного середовища. Зокрема, Роман Потоцький, заступник керівника з інфраструктури відділу ІТ, керівник проєкту «Кібербезпека», представив системний підхід УКУ до впровадження політик інформаційної безпеки, контролю доступу, захисту персональних даних і протидії кіберзагрозам в умовах постійно зростаючих викликів. Його доповідь містила як технічні аспекти (сегментація мереж, резервування, система оповіщення), так і управлінські рішення (впровадження політик, навчання персоналу, побудова культури безпеки).
Особлива увага в програмі приділялася комунікаційній стратегії у цифрових змінах. Яскравою стала лекція Олени Кузьмічової, випускниці факультету прикладної математики Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара 2006 року, CEO компанії Self-ERP, викладачки бізнес-школи Українського католицького університету з управління змінами, експертки з понад 20-річним досвідом у FinTech і банкінгу на тему «Комунікація: як формувати очікування». У своєму виступі вона зосередилася на тому, як критично важливо вибудовувати чітку, відверту та прогнозовану комунікацію всередині команди і всієї організації, особливо під час впровадження нових цифрових практик. Вона навела приклади успішного управління очікуваннями від ІТ-продуктів і змінами в корпоративному середовищі та закликала учасників будувати сталі комунікаційні звички, орієнтовані на довіру, прозорість і відповідальність.
Лекція Віталія Ковальчука, SMB Manager компанії Lenovo – офіційного спонсора Літньої школи – була присвячена темі розумних технологій на основі штучного інтелекту та їх ролі в трансформації освітнього середовища. У своєму виступі він розкрив практичні аспекти впровадження AI-рішень в освіту, що дозволяють покращити якість навчання, автоматизувати рутинні процеси. Особливий акцент був зроблений на етичних викликах, безпеці даних та готовності університетів до інтеграції таких технологій у реальний освітній процес.
Учасники школи мали змогу не лише познайомитися з реальними кейсами впровадження змін в УКУ, але й отримати натхнення від досвіду інших університетів, які вже проходять шлях цифрової трансформації. Яскравим прикладом стала доповідь Андрія Верстяка, який очолив цифрові зміни в Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича.
Цікавими стали лекції від CDTO Львова Олени Гунько про запровадження та реалізацію цифрових рішень для інфраструктури міста Львів і Володимира Кондзьолка про досвід вибудови внутрішньої комунікації на прикладі цифрової трансформації міста Дрогобич.

Навчання за програмою було організовано в такий спосіб, що теоретичні знання з кожної теми підкріплювалися практичними завданнями. Організатори школи надали доступ до навчальних матеріалів лекторів, додаткових ресурсів та завдань через онлайн-платформу AcademyOcean.

Учасників Школи розподілили на п’ять команд, кожна з яких отримала завдання, відповідно до якого мала розробити власний проєкт цифрової трансформації та презентувати його під час фінальної сесії. Це дозволило зрозуміти послідовність етапів вирішення певної проблеми та згуртувати команду. Під час спільної роботи учасники ділилися викликами та успішними практиками цифрових змін у своїх закладах.
Під час роботи Літньої школи організовувалася і культурна програма. Так, увечері першого дня відбулася екскурсія містом, а під час лекції Ірини Скоропадської «Прогулянка історією УКУ» учасники ознайомилися з історією становлення та розвитку Українського католицького університету, з його цінностями, традиціями, архітектурою й символічними місцями, що формують унікальну академічну культуру закладу.

За словами Наталії Гук, участь у Літній школі стала джерелом нових ідей для розбудови цифрової екосистеми ДНУ:
– Зміни не відбуваються самі собою. Участь у Літній школі лідерів цифрової трансформації та презентація підходів, запроваджених в Українському католицькому університеті, дозволили побачити, як можна перетворювати амбітну візію цифрової трансформації на конкретні, вимірювані кроки. Також важливо – ми отримали можливість навчатися у колег, дискутувати у безпечному професійному середовищі та формувати міжуніверситетські зв’язки для майбутньої співпраці.
Досвід, здобутий у межах Літньої школи, буде використано для вдосконалення цифрових процесів в Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара, зокрема – в напрямках розвитку систем підтримки навчання та LMS, створення цифрових сервісів для викладачів і студентів, формування орієнтованої на гнучкість та безпеку ІТ-архітектури університету.
В.о. проректора з науково-педагогічної роботи
Наталія Гук
Факультети
- Української й іноземної філології та мистецтвознавства
- Cуспільних наук і міжнародних відносин
- Історичний
- Психології та спеціальної освіти
- Прикладної математики та інформаційних технологій
- Економіки
- Систем і засобів масової комунікації
- Юридичний
- Фізики, електроніки та комп'ютерних систем
- Фізико-технічний
- Механіко-математичний
- Хімічний
- Біолого-екологічний
- Медичних технологій діагностики та реабілітації
Коледжі
- Машинобудівний фаховий коледж
- Фаховий коледж ракетно-космічного машинобудування
- Жовтоводський промисловий фаховий коледж
- Фаховий коледж економіки та бізнесу