Версія для друку

Популяризуємо принципи STEAM-освіти серед молоді

29 листопада у дніпровському Планетаріумі відбулася об’єднана церемонія нагородження переможців проєкту з розробки інтерактивних комп’ютерних ігор Space Game Development та освітнього марафону з кібербезпеки Сyber Cup Dnipro 2023. Символічно, що урочиста подія проходила напередодні Міжнародного дня захисту інформації.

Інноваційний проєкт Space Game Development проводився за підтримки Noosphere Engineering School, що діє на базі Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара.

Спільна ініціатива спрямовувалася на розвиток креативності та популяризацію наукових знань і принципи STEAM-освіти серед дніпровської молоді. Студентам І-ІІ курсів закладів вищої освіти Дніпропетровської області пропонувалося, занурившись у дослідження Всесвіту, виявити творчі таланти й набути нових навичок із розробки комп’ютерних ігор.

Проєкт Space Game Development стартував 9 листопада із дводенного майстеркласу з розробки ігор на платформі Godot Engine. Під час занять учасники ознайомилися з інтерфейсом платформи Godot Engine та особливостями створення ігор на ній.

Далі упродовж десятиденного хакатону студенти відвідували очні менторські сесії у Noosphere Engineering School. Учасники за заданим технічним завданням мали підготувати власну комп’ютерну гру (інтерактивний додаток) на готових моделях 2D. Кожен студентський ІТ-проєкт оцінювався фаховим журі. А саме: Юлія Прибиткова – виконавча директорка ГО «Аерокосмічний музейний центр культури молоді» (Planetarium Noosphere Dnipro); Світлана Клименко – кандидатка технічних наук, доцентка, завідувачка кафедри кібербезпеки та комп’ютерно-інтегрованих технологій фізико-технічного факультету ДНУ й старша викладачка кафедри Ольга Блат; Світлана Антоненко – кандидатка технічних наук, доцентка кафедри математичного забезпечення електронних обчислювальних машин факультету прикладної математики ДНУ,

У результаті комп’ютерні ігри переможців будуть розміщені на інтерактивних планшетах в експозиційній зоні дніпровського Планетаріуму. Крім того, розробники найкращих ігор отримали ексклюзивні «космічні» призи від Planetarium Noosphere.

Відзнаки і приємні подарунки під час церемонії їм спільно вручили виконавча директорка Planetarium Noosphere Юлія Прибиткова, ректор ДНУ Сергій Оковитий та директорка Noosphere Engineering School, завідувачка кафедри кібербезпеки та комп’ютерно-інтегрованих технологій ДНУ Світлана Клименко. Нагороди отримали: Вероніка Лісова – студентка ІІІ курсу Фахового коледжу ракетно-космічного машинобудування ДНУ (ПЗ-21-1); Михайло Ковальчук – першокурсник кафедри математичного забезпечення електронних обчислювальних машин факультету прикладної математики ДНУ (ПЗ-23-1), ментор проєкту – Віталій Конько – першокурсник кафедри кібербезпеки та комп’ютерно-інтегрованих технологій фізико-технічного факультету ДНУ.

Ось що про участь у проєкті Space Game Development говорять самі юні геймдевелопери:

Було неймовірно! – розповідає переможець Михайло Ковальчук, студент спеціальності «Інженерія програмного забезпечення». Свою першу комп’ютерну гру він створив лише за вісім днів. – Здається, я виконав всі вимоги свого технічного завдання, за яким мені потрібно було створити космічні лабіринти – на базі NASA, на Місяці та у космосі. Там мали бути прописані скрипти для персонажу астронавта, а також місяцеходу і шатлу. Для їх написання я використав скрипт JTScript. За можливість здобути такий цікавий досвід розробки комп’ютерних ігор, який мені ще дуже знадобиться в майбутньому, я хочу подякувати усій команді Noosphere Engineering School. Також окрема подяка моєму менторові Віталію, за допомогою якого мені вдалося все чудово зробити! – відзначає Михайло.

До речі, ментор Віталій Конько сам неодноразово був учасником подібних космічних хакатонів від Noosphere Engineering School. Як наставник Віталій дуже задоволений роботами підопічних у проєкті Space Game Development.

Вважаю, що участь студентів у таких заходах найперше демонструє їхнє бажання створювати щось своє. Виконувати реальні проєкти, здобувати практичні навички, які вони надалі можуть використати в своїй роботі. Цього разу нашим спільним завданням було розроблення ігор для дніпровського Планетаріуму. І хочу відзначити, що деякі учасники зробили це настільки вдало, що вони точно використовуватимуться у залах Planetarium Noosphere. Адже студенти виявляли високу зацікавленість і бажання навчатися, пізнавати щось нове. Вони не обмежувалися лише технічним завданням, а додавали свої ідеї, знаходили для цього додатковий навчальний матеріал. Саме тому їхні ігри і виявилися найкрутішими, – упевнений молодий спеціаліст.

Одним із таких проєктів, що нині є курсовою роботою, є гра, створена командою Вероніки Лісової.

Завдання полягало в тому, щоб врятувати Океан від засмічення. У грі пояснюється те, чим саме сміття шкодить нашій планеті та які є способи його утилізації, – розповідає учасниця команди студентка спеціальності «Інженерія програмного забезпечення» Фахового коледжу ракетно-космічного машинобудування ДНУ Анастасія Дронова.

Також у цей день заслужені нагороди отримали студенти-переможці освітнього марафону з кібербезпеки Cyber Cup Dnipro 2023, який проводився з 24 жовтня по 23 листопада в межах ініціативи всесвітньої Програми академій Cisco Learn-A-Thon European Cyber Cup 2023.

Захід відбувався на базі Мережної академії Cisco Національного центру аерокосмічної освіти молоді імені О.М. Макарова за підтримки Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, Фахового коледжу ракетно-космічного машинобудування ДНУ та Noosphere Engineering School при ДНУ. Усі завдання марафону подолали 160 учасників, а переможцями стали: Арсеній Висоцький (ФКРКМ ДНУ); Данііл Новофастовський (ФКРКМ ДНУ); Ілля Казаніков (ДНУ, ФПМ); Микита Рапінчук (ДНУ, ФТФ); Назар Заврін (ФКРКМ ДНУ); Тетяна Соколянська (ДНУ, ФПМ); Хуан Цзюнмін (ДНУ, ФТФ).

На підсумковому вебінарі учасникам та гостям марафону оргокомітет запропонував тематичну вікторину з основ кібербезпеки «Захоплюючий кіберсвіт».

За її результатами переможцями були визнані три студенти Фахового коледжу ракетно-космічного машинобудування ДНУ. Це: Артем Альохін (КС-21-1), Єгор Саранчук (ПЗ-23-1) та Марина Суслова (КС-20-1). У призерах вікторини «Захоплюючий кіберсвіт» ще шестеро студентів ФКРКМ ДНУ (Іван Ігнатенко, Андрій Василенко, Михайло Поваляєв, Ігор Прокопенко, Станіслав Лавріненко, Богдан Духовников) та семеро студентів ДНУ – Станіслав Догонов, Михайло Бовкун, Уляна Модло, Максим Білохвостов, В'ячеслав Тіняков, Олександр Макаренко, Максим Заболотний.

Щиро вітаємо усіх наших переможців та призерів!

Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету


ГончарTV ГончарFM Газета Анонси Чому ДНУ Welcome to DNU Facebook Instagram Youtube Telegram