Версія для друку

Психологічний тренінг «Стоп-булінг»

1 грудня в рамках Міжнародної кампанії «16 днів проти насильства» в Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара відбувся психологічний тренінг «Стоп-булінг», спільно проведений Центром гуманітарних проблем освіти та виховання молоді та Психологічною службою.

Це вже четвертий масштабний онлайн-захід для студентства, підготовлений Центром гуманітарних проблем освіти та виховання молоді з початку навчального року. Попередньо відбулися: вебінар «Ефективні комунікації: вербальні та невербальні засоби спілкування» (20 жовтня), дебати «Паління – За? Проти? Може компроміс?» (17 листопада), вебінар «Законодавче забезпечення прав людини в Україні» (24 листопада), у яких взяли участь десятки активних студентів, що мають власну громадянську позицію, аналізують причини виникнення суспільних проблем і шукають ефективні шляхи їх вирішення.

Цього разу Центр зібрав на платформі Zoom 90 студентів з восьми факультетів: суспільних наук і міжнародних відносин, юридичного, біолого-екологічного, економіки, психології та спеціальної освіти, української й іноземної філології та мистецтвознавства, медичних технологій діагностики та реабілітації, механіко-математичного. Тренінг проводила провідна психологиня Психологічної служби ДНУ Наталія Потапова.

Головна мета заходу – розвиток безпечного освітнього середовища в університеті. Для цього під час підготовки й проведення тренінгу університетські психологи під керівництвом доцентки Вікторії Лазаренко спрямували свої зусилля на визначення передумов поширення булінгу, підвищення рівня поінформованості про насильницькі моделі поведінки, усвідомлення молоддю булінгу як порушення прав людини й формування нетерпимого ставлення до нього.

Учасники заходу ознайомилися з онлайн-курсом «Недискримінаційний підхід у навчанні», дізналися про причини булінгу та його наслідки для жертви, агресора, свідків і суспільства, алгоритми протидії цьому явищу й законодавчі норми щодо адміністративної відповідальності за булінг. Були розглянуті окремі види булінгу (вербальний, фізичний, соціальний, кібербулінг), їхні ознаки та особливості. Студенти поділилися спогадами про життєві ситуації, коли вони самі чи їхні друзі ставали об’єктами агресивної поведінки, а також дискутували про такі негативні аспекти булінгу, як відчуття приниження, психологічна травма і занижена самооцінка у жертви, стрес і його руйнівний вплив на здоров’я людини.

У процесі обговорення учасники дійшли спільної думки, що основними причинами протиправної поведінки кривдників є погане виховання в родині, низький рівень культури, байдужість суспільства та мовчання свідків. А протистояти цьому можуть дружні відносини в колективах і своєчасне реагування на випадки агресії і насильства.

Тренінг «Стоп-булінг» – не єдиний онлайн-захід, організований в університеті за ініціативою Центру гуманітарних проблем освіти та виховання молоді під час Міжнародної кампанії «16 днів проти насильства», яка проходить в Україні з 25 листопада по 10 грудня. Заплановані: на факультеті медичних технологій діагностики та реабілітації – вебінар з психологічної і сімейної медіації та протидії насильству (2 грудня), на факультеті прикладної математики – круглий стіл «Жінка і насильство» (7 грудня), на хімічному факультеті – конференція за участі психолога (10 грудня) та тижневий марафон із самооборони (11-18 грудня). Ради студентів цих факультетів висвітлюватимуть заходи в соціальних мережах та на сайті Інстаграм.

Старший лаборант Центру гуманітарних проблем
освіти та виховання молоді
Сергій Ляпін


ГончарTV ГончарFM Газета Анонси Чому ДНУ Welcome to DNU Facebook Instagram Youtube