Версія для друку

Інтерактивні методи навчання – технології «створення успіху»

Студенти факультету прикладної математики ДНУ в курсових роботах вирішували низку практичних завдань з автоматизації процедури вибору дисциплін студентами.

Сучасний світ висуває проблеми та задачі, розв’язання яких неможливо лише із застосуванням поширених знань. Ситуації, які виникають у бізнесі, виробництві та інших сферах життя, найчастіше не мають точного та єдиного розв’язку та потребують креативних підходів до вирішення. Саме тому на факультеті прикладної математики Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара вже кілька років вдало застосовується інтерактивний метод навчання – метод Case-Study.

Case у перекладі з англійської позначає опис конкретної ситуації у певної сфері життя, він спирається на реальні факти та характеризується наявністю невирішеної проблеми або протиріччя. Тоді розв’язати case означає проаналізувати запропоновану ситуацію та знайти оптимальний розв’язок.

Перевагами технології Case-Study для студентів є практична спрямованість завдань, можливість застосувати отримані теоретичні знання на практиці, емоційна, активна залученість до навчання, генерація нових знань, вдосконалення soft skills. Все це є затребуваним у реальному робочому процесі у будь-якої галузі.

Факультет прикладної математики вже давно співпрацює з IT-компаніями Дніпра та асоціацією IT-Dnipro Community саме в цьому напрямку та отримує практичні кейси, що постають у IT-галузі. Однак, виявилося, що і в нашому університеті багато практичних задач, що потребують розв’язання із застосуванням креативного підходу.

Наприкінці минулого навчального року у ДНУ був запроваджений сучасний підхід до побудови власної освітньої траєкторії здобувачів. А саме, студенти могли обирати дисципліни вільного вибору з університетського та факультетських вибіркових каталогів. Такий підхід надає широкі можливості студентам, повністю відповідає кращим міжнародним практикам, проте викликає значні технічні труднощі. Серед них – перевірка, чи є дисципліна обраною, формування потоків здобувачів, планування навантаження викладачів, складання розкладу та багато інших. Для розв’язання зазначених проблем не існує готових алгоритмів та програмних рішень, які дозволили б автоматизувати зазначені процеси.

Тому завідувачем навчального відділу Ольгою Вербою було сформульовано низку кейсів, до розв’язання яких долучилися студенти освітньої програми «Комп’ютерне моделювання та технології програмування», які навчаються за спеціальністю 113 Прикладна математика, в рамках виконання курсових робіт за професійним спрямуванням. Ольга Віталіївна Верба очолила розробку відповідних програмних рішень як старший викладач кафедри комп’ютерних технологій та керівник курсових робіт.

Студентка ІІІ курсу Юлія Дольнікова розв’язувала задачу створення розкладу вибіркових дисциплін для студентів різних факультетів, яких об’єднали у потоки. За допомогою її розробки автоматизуються процедури перевірки співпадінь часу проведення занять із вибіркових дисциплін, що, враховуючи значну кількість дисциплін та груп студентів, суттєво економить час та покращує якість перевірки.

А студенти Андрій Лєшанов та Марія Тімофєєва автоматизували процедуру обробки результатів обрання та переобрання студентами вибіркових дисциплін. Розроблене ними програмне забезпечення дозволяє здійснювати перевірку за критеріями про обрання або умовне обрання дисциплін вільного вибору, створює проєкт наказу про склад студентів для вивчення обраних вибіркових дисциплін.

Ставлення студентів до виконання таких завдань-кейсів було творчим та дуже відповідальним, тому що вони розуміли практичну значущість своїх розробок для нашого університету. Водночас підготовка завдань для впровадження такого методу навчання формує ї образ мислення викладача, його особисту парадигму та дозволяє оновлювати свій творчий потенціал.

Дякуємо студентам факультету прикладної математики за творчість та відповідальність і вітаємо їх з успішним захистом цих курсових проєктів!

Завідувачка кафедри комп’ютерних технологій Наталія Гук


ГончарTV ГончарFM Газета Анонси Чому ДНУ Welcome to DNU Facebook Instagram Youtube Telegram