Версія для друку

Майбутні журналісти вчилися виявляти фейки та джинсу

На факультеті систем і засобів масової комунікації ДНУ презентували інтерактивний посібник для ЗМІ.

«Місцева преса: посібник для ЗМІ, або як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії» – під такою назвою в Україні у цьому році стартував мультимедійний інтерактивний освітній проект, здійснений завдяки ініціативі Інституту демократії ім. Пилипа Орлика (Київ), Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Internews.

Наталія Стеблина розповідає про феномен української «джинси»

24 вересня співавтор посібника Наталія Стеблина зустрілася зі студентами журфаку з пропозицією познайомитися з результатами «моніторингу регіональної преси та рекомендаціями для працівників українських місцевих ЗМІ, що працюють в умовах тиску – політичного, фінансового та кадрового». Саме таке формулювання є стрижневим у презентованому посібнику і на ньому вибудовувалася розмова. Пані Наталія швиденько ознайомила студентів зі змістом посібника, а далі розпочалося найцікавіше – практичні вправи, що допомагають розвивати професійне журналістське чуття.

Присутні на зустрічі студенти спеціальності «Журналістика» майже одразу зрозуміли, що деталі є визначальними для розуміння суті події. Виконуючи тестові завдання, деякі застосовували свої геймерські навички: як виявилося, навіть гра в «танчики» і здоровий глузд може допомогти відрізнити справжній літак від намальованого.

Роздуми, яке фото справжнє

З викриттям «ковбасного короля» у відвертій «джинсі» аудиторія впоралася на відмінно, а от фотографія голови ОДА з пухнастим котиком викликала хвилю мі-мі-мішних емоцій і майже змусила повірити в свою справжність. Взагалі матеріал розповідав про благородні наміри держпосадовця допомогти бездомним тваринам, але чомусь до смерті переляканого та добре доглянутого котика мабуть забули про це попередити.

Наталія Стеблина охоче відповідала на запитання всіх присутніх та дала кілька важливих порад майбутнім журналістам. Вона також зауважила, що читачі часто сприймають рекламні матеріали як рекомендації, тому журналістам слід добре думати, перш ніж щось публікувати.

Жваве обговорення змісту нового посібника

Закінчилась презентація дивним, здавалося, запитанням до студентів: «Скажіть, хто з вас хоче працювати журналістом? Ми нещодавно проводили опитування перших та четвертих курсів. Якщо перших моє питання збивало з пантелику, то випускники серйозно замислювалися».

«Сподіваюсь, ви не розчаруєтесь своїм вибором», – побажала наостанок співавторка посібника.

Декілька слів про місцеву пресу від декана ФСЗМК, професора Володимира Демченка

Кожен бажаючий може безкоштовно користуватися посібником в онлайновому вигляді, завантажити pdf-версію або замовити друкований примірник

Ніколь Савченко, Мілана Головань,
студентки факультету систем
і засобів масової комунікації
Фото Дарини Кучер та Микити Шмалька


ГончарTV ГончарFM Газета Анонси Чому ДНУ Welcome to DNU Facebook Instagram Youtube Telegram