Версія для друку

Маркетингова ефективність просування енергозберігаючих технологій: регіональний вимір

На базі економічного факультету Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара спільно з Науково-дослідним інститутом енергетики ДНУ відбувся науковий семінар «Маркетингова ефективність просування енергозберігаючих технологій: регіональний вимір».

Семінар було проведено у рамках реалізації держбюджетної теми «Маркетингове комунікаційне забезпечення впровадження в Україні систем енергозабезпечення на основі використання альтернативних джерел енергії», що виконується в університеті. На сьогодні вітчизняні та світові енергетичні ринки характеризуються сталою тенденцією до зростання на основі системного збільшення попиту на енергетичні ресурси. При цьому важливими є раціональне координування та розподіл енергетичних потоків у рамках енергетичної системи підприємств, промислових об’єднань, країни.

Метою проведення цього науково-практичного заходу було обговорення результатів наукових досліджень та обмін практичним досвідом створення концептуальних маркетингових та логістичних основ енергозаощадження за рахунок відповідної комунікаційної підтримки. Фахівці, аспіранти, студенти економічного, фізико-технічного факультетів, НДІ енергетики конструктивно обговорили маркетингову комунікаційну підтримку розповсюдження інноваційних енергозберігаючих технологій завдяки використанню ресурсів мережі Інтернет, зменшення розходу газу в системах енергозабезпечення споруд при впровадженні комплексної системи енергогенерування на основі енергії альтернативних джерел.

У творчій атмосфері учасники семінару з цікавістю і продуктивно обговорили актуальні проблеми організації маркетингових комунікацій при розповсюдженні енергозбергігаючих технологій в Україні та світі; формування економічного механізму впровадження альтернативних джерел енергії на державному рівні в Україні, Німеччині, Польщі з урахуванням регіональних аспектів; інтеграцію маркетингових комунікацій, логістики й енергозбереження як основу національного економічного розвитку.

Студент економічного факультету Олександр Голофаєв у доповіді наголосив на доцільності поглибленого аналізування економічних і правових аспектів застосування маркетингових інструментів для невеликих і середніх домогосподарств в Україні. Студент фізико-технічного факультету Ілля Морозов оцінив споживчі й технічні характеристики сучасних енергозберігаючих технологій.

Студент фізико-технічного факультету Євген Крупкін доповів про те, що на сьогодні альтернативою газовому та електричному опаленню є використання технологій твердопаливних енергоносіїв. Для цього використовують деревину, паливні брикети. Він повідомив про особливості впровадження енергозберігаючих твердопаливних котлів, які розроблені в студентському конструкторському бюро фізико-технічного факультету. Студентка Дар’я Крутоверцева повідомила про особливості впровадження технологій використання сонячного тепла у нашому регіоні. Впровадження таких технологій дозволить скоротити використання газу до 30%.

Безперечно, вагоме значення енергозаощадженню приділяється й у міжнародному науковому проекті Horizon 2020, тому слід розширювати міжнародну співпрацю та інструментальну базу нарощування економічної та маркетингової ефективності впровадження енергозберігаючих технологій.

Вважаємо, що проведення подібних наукових семінарів у науково-освітньому просторі ДНУ імені Олеся Гончара дає змогу поглибити наукові уявлення про економічні основи та маркетингове комунікаційне забезпечення енергозбереження в Україні та світі.

Сергій Касян,
к.е.н., доцент кафедри маркетингу
ДНУ імені Олеся Гончара
Лілія Накашидзе,
к.т.н., директор НДІ енергетики
ДНУ імені Олеся Гончара


ГончарTV ГончарFM Газета Анонси Чому ДНУ Welcome to DNU Facebook Instagram Youtube Telegram