Версія для друку

Маркетингова ефективність просування енергозберігаючих технологій: регіональний вимір

На базі економічного факультету Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара спільно з Науково-дослідним інститутом енергетики ДНУ відбувся науковий семінар «Маркетингова ефективність просування енергозберігаючих технологій: регіональний вимір».

Семінар було проведено у рамках реалізації держбюджетної теми «Маркетингове комунікаційне забезпечення впровадження в Україні систем енергозабезпечення на основі використання альтернативних джерел енергії», що виконується в університеті. На сьогодні вітчизняні та світові енергетичні ринки характеризуються сталою тенденцією до зростання на основі системного збільшення попиту на енергетичні ресурси. При цьому важливими є раціональне координування та розподіл енергетичних потоків у рамках енергетичної системи підприємств, промислових об’єднань, країни.

Метою проведення цього науково-практичного заходу було обговорення результатів наукових досліджень та обмін практичним досвідом створення концептуальних маркетингових та логістичних основ енергозаощадження за рахунок відповідної комунікаційної підтримки. Фахівці, аспіранти, студенти економічного, фізико-технічного факультетів, НДІ енергетики конструктивно обговорили маркетингову комунікаційну підтримку розповсюдження інноваційних енергозберігаючих технологій завдяки використанню ресурсів мережі Інтернет, зменшення розходу газу в системах енергозабезпечення споруд при впровадженні комплексної системи енергогенерування на основі енергії альтернативних джерел.

У творчій атмосфері учасники семінару з цікавістю і продуктивно обговорили актуальні проблеми організації маркетингових комунікацій при розповсюдженні енергозбергігаючих технологій в Україні та світі; формування економічного механізму впровадження альтернативних джерел енергії на державному рівні в Україні, Німеччині, Польщі з урахуванням регіональних аспектів; інтеграцію маркетингових комунікацій, логістики й енергозбереження як основу національного економічного розвитку.

Студент економічного факультету Олександр Голофаєв у доповіді наголосив на доцільності поглибленого аналізування економічних і правових аспектів застосування маркетингових інструментів для невеликих і середніх домогосподарств в Україні. Студент фізико-технічного факультету Ілля Морозов оцінив споживчі й технічні характеристики сучасних енергозберігаючих технологій.

Студент фізико-технічного факультету Євген Крупкін доповів про те, що на сьогодні альтернативою газовому та електричному опаленню є використання технологій твердопаливних енергоносіїв. Для цього використовують деревину, паливні брикети. Він повідомив про особливості впровадження енергозберігаючих твердопаливних котлів, які розроблені в студентському конструкторському бюро фізико-технічного факультету. Студентка Дар’я Крутоверцева повідомила про особливості впровадження технологій використання сонячного тепла у нашому регіоні. Впровадження таких технологій дозволить скоротити використання газу до 30%.

Безперечно, вагоме значення енергозаощадженню приділяється й у міжнародному науковому проекті Horizon 2020, тому слід розширювати міжнародну співпрацю та інструментальну базу нарощування економічної та маркетингової ефективності впровадження енергозберігаючих технологій.

Вважаємо, що проведення подібних наукових семінарів у науково-освітньому просторі ДНУ імені Олеся Гончара дає змогу поглибити наукові уявлення про економічні основи та маркетингове комунікаційне забезпечення енергозбереження в Україні та світі.

Сергій Касян,
к.е.н., доцент кафедри маркетингу
ДНУ імені Олеся Гончара
Лілія Накашидзе,
к.т.н., директор НДІ енергетики
ДНУ імені Олеся Гончара