До 100-річчя Alma Mater залишилося 22 днів
Версія для друку

Виставка графіки «Матерія уяви» запрошує до співтворчості

У Палаці студентів Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара відкрилася виставка графіки «Матерія уяви» молодих польських митців Ірини Лаврушко та Анджея Мосьо. Авторів запросили до України викладачі кафедри образотворчого мистецтва та дизайну ДНУ. Захід приурочили до 100-літнього ювілею університету.

На відкриття експозиції завітали багато студентів і викладачі художнього напряму. Знайомлячи відвідувачів з авторами, завідувач кафедри образотворчого мистецтва та дизайну ДНУ Віктор Корсунський відзначив, що техніка, в якій виконані роботи, дуже складна: це прикладна графіка, яка є енергоємною та потребує багато часу для втілення задуму. Директор Палацу студентів Вадим Стукало розповів про співпрацю Палацу студентів з кафедрою образотворчого мистецтва і дизайну ДНУ. А саме, що галерею «Проспект мистецтв», у якій відкрилася виставка «Матерія уяви», 20 років назад було створено саме за ініціативи Палацу студентів та кафедри образотворчого мистецтва та дизайну. За ці роки відбулося понад 160 експозицій різних напрямів і жанрів. Сьогодні тут проходять захисти дипломних робіт студентів, деякі з них унікальні і виконані саме в Палаці, наприклад, розпис плафонів у залах. Також Вадим Вікторович запросив усіх на ювілейний студентський бал з нагоди 100-річчя університету, який відбудеться 4 жовтня.

Роботи, представлені на виставці, мимоволі запрошують кожного до співтворчості, химерні абстракції на полотнах вимальовуються в уяві реципієнта відповідно до настрою у ті чи інші образи. Таку властивість картин відзначили усі відвідувачі. «Цікавість цієї виставки полягає в тому, що роботи можна інтерпретувати по-різному, кожен побачить щось своє. Також вражає, що двома відтінками можна скільки передати», – поділилася враженнями студентка Влада Велика. Першокурсниця Анастасія Орлова теж подібної думки, що в абстракціях кожен зможе знайти те, що йому близьке. Загалом, дівчатам роботи польських митців нагадали творчість Сальвадора Далі та Леонардо да Вінчі. Виставка викликала захоплення і у викладача кафедри образотворчого мистецтва і дизайну ДНУ Кароліни Михайлівни Касьяненко, графіка за освітою і за професією. «Виставка дуже цікава в тому плані, що тут представлена графіка в техніці монотипії, причому різних різновидів: фрактальна і монотипія для доопрацювання. Фрактальна монотипія – це одночасний відтиск, так званий експериментальний. А якщо ще треба допрацьовувати – це називається комбінована монотипія. Ми бачимо чорно-білу графіку, унікальність якої в тому, що вона виконана у великому форматі, а також у тому, що в Україні в цій техніці практично ніхто не працює. Вважаю, що мистецтво польських митців буде корисним для наших студентів, майбутніх творців. В університеті вони ознайомлюються з такими техніками під час вивчення дисципліни «Авторські друковані техніки», де, в першу чергу, опановують шовкографію, інколи й монотипію. Зазвичай, ми звикли бачити мистецтво в кольорі. А тут бачимо новий погляд на світ – чорно-біле рішення».

Митці вже мали спільні виставки, зокрема у Швеції. Їхні роботи були представлені на багатьох міжнародних виставках у таких країнах як: Аргентина, Болгарія, Білорусь, Іспанія, Італія, Ірландія, Китай, Румунія, Україна, Японія та інші. Українка Ірина Лаврушко – колишня студентка Анджея Мосьо, наразі обоє викладають станкову графіку в польських закладах вищої освіти. Роботи Ірини та Анджея на виставці «Матерія уяви» репрезентують відповідно старий та осучаснений способи станкової графіки. Студентам запропонували самотужки розібратися, де, власне, яка графіка представлена.

Користуючись нагодою, що мають можливість поспілкуватися із закордонними митцями, студенти засипали авторів найрізноманітнішими запитаннями, починаючи від тонкощів техніки та наскільки шкідливими є хімічні сполуки, з якими працюють автори, до того, як вони долають «синдром подібності» в роботах, характерний для багатьох митців. Анджей Мосьо та Ірина Лаврушко охоче ділилися власним досвідом та секретами майстерності. Викладацька практика стала їм у нагоді, адже студентська аудиторія виявилася дуже допитливою.

«Мої роботи на цій виставці об’єднує те, що я обираю стародавні елементи архітектури, наприклад, італійські, англійські, – розповіла Ірина Лаврушко. – По можливості намагаюся для подальшої роботи робити власні фото цих об’єктів, які мають історико-культурну цінність. У процесі роботи представляю їх так, як бачу і відчуваю. Загалом, мене цікавлять старі елементи. Наприклад, у вашому Палаці я також побачила елементи, які можна творчо переосмислити. Працюю переважно в техніці станкової графіки. Вона передбачає постійний розвиток: по-різному поєднуючи хімічні кислоти, можна робити багато експериментів. Ця техніка дозволяє бути постійно в пошуку, що мені дуже подобається».


«На виставці представлено 11 моїх робіт, кожна з них є «шматочком» мене. На цих картинах відображено те, що я відчуваю: у певний момент на піку хвилі емоцій вони були перенесені на папір, – розповів Анджей Масьо. – Перші роботи під назвою «Плато» були виконані в тиші, але в них присутня буря емоцій. Наступні картини більше психоделічні, в них передані глибокі емоції. У процесі роботи поступові перетворення відбуваються доти, доки зображуване не вийде схожим на ті емоції, які я пережив і хотів відобразити. Щодо техніки: спочатку малюнок на матриці відбивається на папір, після цього сканується, щоб вивести цифровий образ. Далі модифікується на комп’ютері, видозмінюється, і вже потім проектується на папір. На сьогодні така техніка в Польщі не є поширеною, але помітно, що вона все більше набуває популярності. Проблема, швидше, полягає в тому, що глядачі більше налаштовані на класику, техніку лінориту. Тому моє завдання – поєднати класику із сучасністю і розвивати надалі цю справу».

Інформаційно-аналітичне агентство
ДНУ ім. О.Гончара
тел.: 374-98-20
www.dnu.dp.ua


ГончарTV ГончарFM Газета Анонси Чому ДНУ Welcome to DNU Facebook instagramm Youtube