Версія для друку

Громадськість має впливати на якість вищої освіти

Фахівці економічного факультету ДНУ імені Олеся Гончара взяли участь у роботі круглого столу «Механізми впливу громадськості та бенефіціарів на забезпечення якості вищої освіти в Україні», що відбувся на базі Одеського державного екологічного університету.

На це зібрання прибули учасники міжнародного освітнього проекту «Інноваційний університет і лідерство», які проходили науково-методичне стажування на факультеті Artes Liberales Варшавського університету (Польща).

Проект «Запровадження інституту незалежних освітніх аудиторів у системі вищої освіти України» став переможцем проекту «Школа ефективного урядування: адвокасі» та нині реалізується громадським об’єднанням «Молодіжне телебачення» за фінансової підтримки ГО «Інститут політики та урядування» та Посольства США вУкраїні. На сьогодні питання якості освіти є нагальним для абітурієнтів, працедавців, широких кіл громадськості, що сприяє приросту цінностей людини.

Автор проекту запровадження інституту незалежних освітніх аудиторів в Україні, представник Івано-Франківського навчально-наукового інституту менеджменту Тернопільського національного економічного університету доцент Олег Серняк розповів про досвід Польщі в евалюації, оцінюванні якості вищої освіти, добрих практиках анкетування серед студентів, обізнаності кожного викладача щодо навиків, компетенцій, які повинні мати студенти. Доповідач підкреслив, що директивно неможливо підвищити якість вищої освіти в Україні, це варто здійснювати через ринок, конкуренцію, взаємодію із громадськістю. Допомогти ВНЗ підвищити якість освіти, виявити потенційні можливості покращення цієї якості – на це спрямована діяльність незалежних аудиторів у сфері освіти. Дослідник зазначив, що зараз нагальними в Україні є розробка концептуальних, нормативно-правових, організаційних, методологічних основ інституту незалежних освітніх аудиторів. Завдяки публічному підтвердженню високого рівня якісної підготовки формується уявлення про оцінювання якості певної спеціальності або ВНЗ, що є сигналом для бенефіціарів, громадськості про якісні особливості освітнього поля цього вишу.

Методологічні напрацювання економічного факультету ДНУ імені Олеся Гончара було представлено в доповідях декана, професора Сергія Смирнова й доцента Сергія Касяна «Високі якісні компоненти навчання у ВНЗ України на основі інформаційно-лінгвістичного забезпечення співпраці» та Сергія Касяна «Комунікаційні детермінанти якості освітнього процесу на основі маркетингової взаємодії ВНЗ України із громадськістю та бенефіціарами». Університетські фахівці наголошували, що при формуванні якості навчального процесу варто аналізувати поєднання споріднених та тематично пов’язаних дисциплін, а також виокремлювати сучасні міждисциплінарні курси і напрями із застосуванням інноваційних інтерактивних методів навчання. Дійсно, розширення кількості програм, у межах яких викладання провадиться іноземними мовами, сприяє отриманню конкурентних якісних переваг навчальних програм на національному та міжнародних ринках освітньо-наукових послуг.

У дискусії взяв участь проректор з навчально-методичної роботи Одеського державного екологічного університету, професор Валерій Хохлов, який слушно акцентував увагу на виокремленні якості освіти та якості освітньої програми, наголосивши, що, перш за все, має перевірити громадська організація незалежних освітніх аудиторів ліцензійні умови ВНЗ, оскільки майже кожен пункт ліцензійних умов спрямований на покращення якості. Освітянин запропонував ґрунтовне бачення підходів до фінансування інституту незалежних освітніх аудиторів.

Комплексне впровадження основних положень Закону України «Про вищу освіту» сприяє накопиченню якісних складових організації навчального процесу. Механізми впливу громадськості та бенефіціарів на якість вищої освіти органічно вписуються в активізацію міжнародного співробітництва у сфері інноваційних освітніх технологій, підвищення мобільності серед викладачів, науковців вищих навчальних закладів.

Отже, завдяки інтеграції комплексу маркетингових, соціологічних комунікацій можна ефективно донести вишам, громадськості ідею незалежних аудиторів в освітній сфері України, яка, безперечно, сприяє підвищенню якості навчального процесу.

Декан економічного факультету,
професор Сергій Смирнов;
доцент економічного факультету Сергій Касян


ГончарTV ГончарFM Газета Анонси Чому ДНУ Welcome to DNU Facebook Instagram Youtube Telegram