Версія для друку

Золотий «Заводний апельсин-2006» виборола студентка ДНУ

Цього року 11-й Міжнародний конкурс на кращу студентську роботу в галузі упаковки «Заводний апельсин-2006» проходив у Москві. Його організаторами виступили Центр упаковки, етикетки, дизайну, журнал «Тара и упаковка» та Політехнічний музей. Конкурс проходив при підтримці Підкомітету товаровиробників і підприємців Російської Федерації з розвитку індустрії упаковки, Союзу дизайнерів Росії, Міжнародної асоціації «Союз дизайнерів», асоціації «ПАКМАШ» і Європейського інституту упаковки (ЕРІ). Як бачимо, рівень заходу був надзвичайно високий.

З розвитком різноманітних виробничих технологій зростає й кількість нових товарів, а відтак – і конкуренція між їхніми виробниками. Як зробити найбільш привабливим саме свою торгову марку? Для цього існує реклама, і чи не найбільшу роль у її дієвості відіграє упаковка. Тож, саме їй зараз приділяється величезна увага, бо від того, наскільки вона буде вдалою і примітною у морі товарів, що заполонили наші прилавки, залежить популярність того чи іншого виробу і, кінець кінців, його конкурентоспроможність. Адже не секрет, що іноді пересічний громадянин віддає перевагу гарно оформленому, хоча і неякісному імпортному продукту, а не доброму вітчизняному, проте у поганій, нецікавій упаковці. Іноді ж і не дуже потрібний товар хочеться придбати тільки заради гарної упаковки. Тож, дизайнери змагаються один з одним, демонструючи все нові творчі знахідки, і, здається, немає меж людській фантазії. Вищі навчальні заклади, де виховують молодих дизайнерів, теж не залишаються осторонь подібних змагань.

У цьогорічному конкурсі взяли участь молоді дизайнери з Росії, Білорусі, України та Вірменії. Представлені роботи розглядалися в номінаціях: «Упаковка для харчової промисловості», «Упаковка для кондитерських виробів», «Упаковка для напоїв», «Упаковка для парфумерно-косметичних товарів», «Упаковка для товарів народного вжитку», «Фірмений стиль», «Теоретична робота». При цьому оцінювалися ідея, графічне рішення, зв'язок між формою, шрифтом напису і текстом, технологічність виготовлення, можливість вторинного використання й переробки та власне дизайн. Суть цього престижного міжнародного конкурсу полягає у виявленні нових тенденцій у розвитку упаковки й дизайну. «Подібні змагання, – впевнений завідувач кафедри образотворчого мистецтва і дизайну М.Храмцов, – допомагають майбутнім дизайнерам-професіоналам відчути свій рівень, власну самодостатність, піднімає загальний рівень підготовки студентів і навіть надихає на побільшу цікаву роботу». Під час роботи конкурсу проходили й зустрічі з уже відомими професіоналами, проводилися майстер-класи. Неабияку роль відігравали також обмін ідеями, особисті контакти викладачів і учасників.

З сотень робіт, представлених на конкурс, нелегко було вибрати кращі. Проте роботи дніпропетровських студентів-дизайнерів факультету української й зарубіжної філології та мистецтвознавства Дніпропетровського національного університету вже вдруге одержали заслужене визнання суворого журі. Тож, у номінації «Упаковка для кондитерських виробів» бронзовий диплом отримала Євгенія Іванченко (авторка оригінальної і дуже симпатичної упаковки для цукерок «Корівка»), а у номінації «Упаковка для напоїв» кращою виявилася п’ятикурсниця Мар’яна Харченко, якій було вручено золотий диплом і приз «Заводний апельсин» (керувала роботою обох дівчат викладач кафедри образотворчого мистецтва і дизайну О.Світлична). Тож, на досить молодій кафедрі дизайну ДНУ вже складаються добрі традиції вдалої участі у престижних міжнародних творчих конкурсах. У подібного роду змаганнях беруть участь представники різних шкіл, з різними національними традиціями, навіть різним менталітетом, і така плідна взаємодія обов’язково сприяє подальшому творчому зросту учасників. Крім того, конкурс дає можливість викладачам і студентам не тільки знайомитися з досвідом своїх колег з інших навчальних закладів, а й контактувати з великими фірмами, що працюють на світовому ринку упаковки. Причому таке знайомство викликає двосторонній інтерес, а у майбутньому це, можливо, – цікава і престижна робота, поєднання творчості і успішної кар’єри.

Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету


ГончарTV ГончарFM Газета Анонси Чому ДНУ Welcome to DNU Facebook instagramm Youtube