В університеті створені умови для всебічного розвитку особистості ...
Версія для друку

Моє перше резюме

Резюме є важливою складовою успіху у працевлаштуванні та успішному проходженні співбесіди. Резюме – це інструмент самомаркетингу! Його мета – найкращим чином презентувати ваші знання, досвід, особисті якості роботодавцю таким чином і в такій формі, щоб він звернув на них увагу і запросив Вас на співбесіду. Ваша мета – добитися, щоб той, хто читає резюме, захотів зустрітися з Вами особисто. Ваш девіз при складанні резюме має бути таким: «Думай як роботодавець! Думай, що він хотів би прочитати в резюме!». 

При підготовці резюме дотримуйтесь основних принципів
:
- Інформативність. Інформацію для резюме потрібно ретельно відбирати і включати в резюме опис саме тих аспектів Вашого досвіду, які є значущими для позиції або посади, на яку Ви претендуєте.
- Стислість. Не варто перевантажувати резюме деталями, фактами і подробицями, які не стосуються справи.
- Достовірність. Включаючи ті або інші відомості про себе, потурбуйтесь про те, щоб при необхідності, Ви мали змогу підтвердити їх документально або відповідними прикладами.
- Стиль і тип резюме. Стандартні типи резюме, які використовують на ринку праці – хронологічне, функціональне або комбінація цих двох форматів.
Отже, Ваше нове резюме, можливо, буде складатися з наступних розділів:

1. Мета. Це не обов’язковий, але бажаний розділ, короткий опис того, на отримання якої посади і чому Ви претендуєте.

2. Особисті дані
- прізвище, ім’я, по батькові великими літерами або використовуючи жирний шрифт,
- вік – це особливе питання. Якщо ваш вік роботодавця не влаштовує, в резюме його можна не вказувати, а при проходженні інтерв’ю Ви сподіваєтеся все-таки переконати роботодавця в тому, що навіть, не зважаючи на вік, Ви найкращий претендент,
- дата народження,
- сімейний статус,
- наявність дітей,
- громадянство доцільно вказувати в тому випадку, якщи Ви громадянин іншої держави,
- стать – якщо це незрозуміло з Вашого імені,
- постійна і тимчасова адреса, телефонний номер, адреса особистої електронної пошти.

Національність і відомості про батьків вказувати не потрібно.

3. Освіта. У цей розділ необхідно включити інформацію про Вашу освіту (в зворотньому хронологічному порядку – тобто останню освіту треба вказати першою): вказати дати початку і завершення часу навчання, назва і місце освітніх закладів, факультет, отриману спеціальність і ступінь. Можна також відмітити особливі академічні досягнення. Цей розділ можна використати, щоб доповнити Вашу мету, висунувши на перший план спеціальні навички і знання, які Ви придбали на важливих спецкурсах. Ви можете також вказати додаткову освіту. Якщо Ваша спеціальність, яку Ви отримали в ВУЗі, не відповідає бажаній роботі, можна вказати тільки Університет і не вказувати спеціалізацію.

4. Досвід роботи. Це основний розділ. Його треба складати в зворотному хронологічному порядку (спочатку вказуєте останнє місце роботи). Вкажіть дату початку, закінчення і період часу роботи, назву організації (можливо сферу діяльності), посади (їх може бути декілька), і стисло опишіть виробничі обов’язки і досягнення (і заохочення, якщо вони є). Якщо Ви не маєте досвіду роботи, то у цьому пункті Ви можете вказати інформацією про пройдену практику, стажировку, участь у громадських заходах та волонтерській роботі, звертаючи увагу на особистісні якості та навички, які Ви використовували і які відповідають меті резюме.
Додаткова інформація. Ми розглянули обов’язкові розділи резюме, однак у кожного з нас є певна особиста інформацію, яку можна додати до основного змісту, яка є важливою, цінною, підкреслить і виділить Вас із загального конкурсу: володіння іноземними мовами і комп’ютером, наявність закордонного паспорта, прав водія, спеціальних навичок, інтересів і захоплень.

Оформлення резюме (Приклад).
Петрова Анна Сергіївна
(психолог)
Особиста інформація
Дата народження: 11 січня 1995 року
Не заміжня, дітей немає.
Тел. (09 ) 000-00-00; (06 ) 000-00-00
e-mail: 12345@gmail.com

Освіта

Вища:
09/2012 – по теперішній час - студентка 5 курсу, факультету психології, Днепропетровського національного університету імені Олеся Гончара

Досвід роботи

Грудень 2014 року по теперішній час – скаут-лідер и член ради СО АДС СКИФ ВМГО НОСУ
Грудень 2015 - квітень 2016 року – психолог в КЗО «Загальноосвітня санаторна школа інтернат №3» ДОР
Червень 2014 року– вожата в Дитячому оздоровчому таборі імені Терешкової

Вміння й навички

Навички оперативного пошуку інформації в мережі Інтернет, работИ с електроною поштою, вмення працювати в команді, відповідальність й вміння самостоятельно приймати решення, организаторскі здібності.
Досвіджчений користувач MS Office (Word, Excel, Power Point).
Знання мов: украинска – вільно, русійська – вільно, англійска – Intermediate.

Особистісні якості

Комуникабельність, старанність, пунктуальність, ініціативність, здатність до швидкого навчання, стресостійкість в конфліктних и нестандартних ситуаціях, відповідальність
Необов’язковою, але важливою формою доповнення Вашого резюме може бути мотиваційний лист. Особливістю цього листа є те, що на початку листа Ви засвідчуєте, що знаєте фірму, на яку наймаєтесь та шануєте її. Мотиваційний лист – це своєрідне оголошення про працевлаштування.

Структура мотиваційного листа:
Початок: Ваша фірма відома на ринку … (максимально напишіть, що Ви знаєте доброго про фірму, її досягнення, продукцію, особливості тощо). Це не повинно бути одне і те ж про всі фірми, в які Ви хотіли б найнятися.
Потім: Інформація про Вас (не дублюючи резюме) – про місце, яке б Ви хотіли зайняти, Ваші вміння, здібності та досягнення.
У листі необхідно подати інформацію про Ваші досягнення. Наприклад, якщо Ви влаштовуєтесь в рекламну фірму на посаду організатора виставкових стендів, треба написати що і де Ви вже організовували.
Наступне: Подяка, готовність та домовленість про зустріч («У зручний для Вас час») та можливість надання більш детальної інформації.
Контактний телефон, адреса електронної пошти та підпис.