Університет співпрацює з понад 100 провідними університетами Європи, Азії й Америки ...
Версія для друку

DigiFLEd 2024–2026

   

Європейський Союз Проєкт Erasmus+

Модернізація університетських освітніх програм з іноземних мов на основі інтеграції з інформаційними технологіями

[№101128713 – DigiFLEd – ERASMUS-EDU-2023-CBHE
Erasmus+ Розвиток у сфері вищої освіти]

Мета
Підвищення якості вищої освіти в Україні через удосконалення освітніх програм з іноземних мов інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ).

Цілі

1. Усунути невідповідності між вимогами ринку праці та пропозицією ЗВО;
2. Забезпечити фахівців з іноземних мов необхідною підготовкою з ІКТ;
3. Розширити співпрацю між університетами-партнерами;
4. Употужнити звʼязки між ЗВО, школами та іншими зацікавленими сторонами;
5. Популяризувати українську мову та культуру на міжнародному рівні.

Очікувані результати
1. Зменшення невідповідностей між вимогами ринку праці та пропозицією ЗВО;
2. Оновлення 24 університетських освітніх програм з іноземних мов;
3. Модернізація обладнання для електронного навчання в 7 ЗВО України;
4. Покращення якості викладання іноземних мов;
5. Підготовка студентів та викладачів до використання ІКТ;
6. Употужнення міжнародних зв’язків;
7. Створення нових можливостей працевлаштування;
8. Удосконалення навичок управління міжнародними проєктами;
9. Популяризація української мови та культури на міжнародному рівні.

Тривалість і бюджет
01.01.2024 р. – 31.12.2026 р.
Розмір гранту: €718932, ДНУ: €66434

Команда проєкту від ДНУ
  •  Ректор, професор Сергій Оковитий – консультант Проєкту
  •  В.о. проректора з науково-педагогічної роботи у сфері міжнародного співробітництва – проректор Віктор Гассо – відповідальний за адміністративний супровід Проєкту
  •  Професор Олена Гурко (завідувач кафедри англійської мови для нефілологічних спеціальностей) – менеджер Проєкту
  •  Доцент Наталія Стирнік – кафедра англійської мови для нефілологічних спеціальностей – менеджер робочої групи Проєкту
  •  Доцент Олена Бесараб – кафедра англійської мови для нефілологічних спеціальностей – учасник Проєкту
  •  Доцент Юлія Гончарова – кафедра англійської мови для нефілологічних спеціальностей – учасник Проєкту
  •  Викладач Світлана Рябовол – кафедра англійської мови для нефілологічних спеціальностей – учасник Проєкту
  •  Головний бухгалтер Лариса Лисакова – відповідальна за бухгалтерський супровід Проєкту

Партнери по співпраці
У цьому проєкті ДНУ співпрацює з:
🏛️ Університетом Тампере, Фінляндія (Координатор Проєкту)
🏛️ Мейнутським Національним університетом Ірландії, Ірландія
🏛️ Університетом Західної Македонії, Греція

та 6 університетами-партнерами України:
🏛️ Харківським національним університетом імені В. Н. Каразіна (Національний Координатор)
🏛️ Житомирським державним університетом імені Івана Франка
🏛️ Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка
🏛️ Миколаївським національним університетом імені В. О. Сухомлинського
🏛️ Донбаським державним педагогічним університетом, Горлівським інститутом іноземних мов ДВНЗ
🏛️ Донецьким національним університетом імені Василя Стуса



         


              


         

Відповідальність: Фінансується Європейським Союзом. Проте висловлені погляди та думки належать лише авторові (авторам) і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з питань освіти та культури (EACEA). Ні Європейський Союз, ні EACEA не можуть нести за них відповідальність.


ПОТОЧНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОЄКТ



Стартова зустріч в Університеті Тампере

Із 30 січня по 01 лютого 2024 року в університеті Тампере (Фінляндія) відбулася стартова зустріч учасників грантового проєкту Еразмус+ «Модернізація університетських освітніх програм з іноземних мов на основі інтеграції з інформаційними технологіями» (DigiFLEd).

Учасники від ДНУ
Професорка, зав. каф. англійської мови для нефілологічних спеціальностей Олена Гурко
Доцентка кафедри англійської мови для нефілологічних спеціальностей Наталія Стирнік

• представили Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара;
• познайомили з робочою групою від ДНУ;
• окреслили площину відповідальності команди у межах проєкту.

Калейдоскоп подій
• обговорення питань менеджменту проєкту;
• відвідування лекцій провідних науковців університетів-партнерів, семінарів, круглих столів;
• ознайомлення з культурною спадщиною Тампере.

Результат
Старт розвитку проєкту!

Вітаємо факультет української й іноземної філології та мистецтвознавства з успішним стартом міжнародного проєкту!

Реалізація проєкту:
Обговорення стратегій комунікації та розповсюдження діяльності

28 березня 2024 року відбулася онлайн зустріч учасників проєкту DigiFLEd.

1. Зустріч розпочалася із затвердження порядку денного засідання Ради з забезпечення якості. Одним із основних питань порядку денного був робочий пакет 7 (РП 7): комунікація та розповсюдження.
2. Узгоджено план поширення інформації про виконання проєкту DigiFLEd.
3. Обговорено вебсайт проєкту та узгодили його підкатегорії.
4. Розглянуто найефективніші канали охоплення цільової аудиторії: розробка контенту для підтримки поширення інформації: звіти, інфографіка, відео, подкасти, публікації в блогах, пресрелізи та слайди презентацій. Обговорено терміни та частотність розповсюдження подій проєкту.

Навчальний візит учасників проєкту DigiFLEd до Університету Мейнут

Перший навчальний візит проєкту DigiFLEd відбувся у Мейнутському національному університеті Ірландії, де представники університетів-партнерів протягом тижня навчалися та обмінювалися досвідом. Програма включала ознайомлення з платформою Moodle, заняття з основ гейміфікації, а також різноманітні заходи та зустрічі.


Європейські колеги Орла Ханратті, Кеслін Левачер, Джордж Паломіно, Джонатан Волш та Елісон Фарел підготували насичену програму лекцій, яка стала справжнім джерелом натхнення та нових ідей.
Учасники:
✔️дізналися про найновіші цифрові інструменти для створення онлайн-курсів
✔️обговорили основи ефективного онлайн-навчання
✔️ознайомилися з DigCompEdu Framework
✔️розглянули різноманітні типи онлайн та змішаного навчання
✔️заглибилися в теорії навчання для створення ефективних онлайн-курсів
✔️обговорили важливість присутності викладача в онлайн-просторі
✔️отримали корисні поради щодо планування онлайн-курсів
✔️вивчили способи інтеграції письмових завдань в онлайн-курси
✔️визначили ключові елементи ефективного онлайн-навчання


Лекції стали платформою для обміну досвідом, жвавих дискусій та обговорень. Представники університетів-партнерів ділилися думками, репрезентували різноманітні практики викладання та обговорювали, як найкраще адаптувати отримані знання для студентів, почерпнувши чимало корисного від ірландських колег.


П’ятиденний навчальний візит був насичений не лише різноманітними академічними подіями, а й культурними заходами. Учасники проєкту познайомилися з культурою Ірландії, побували на екскурсії кампусом, зустрілися в соціальному просторі бізнес-школи, відвідали бібліотеку Рассела, подивилися історичні колекції коледжу Святого Патріка та отримали задоволення від морської прогулянки у невеличкому містечку Хоут. Це було незабутньо!

Перший навчальний візит проєкту DigiFLEd став унікальною можливістю поспілкуватися з європейськими колегами, навчитися і поділитися досвідом. Із нетерпінням чекаємо майбутньої співпраці з нашими партнерами для досягнення цілей проєкту!


Із вдячністю Еммануелю Кіпреосу, Лізі О’Реган та Тетяні Боровій з Мейнутського національного університету Ірландії!


Діджифледівці у Касторії: другий навчальний візит

Наприкінці червня 2024 року відбувся другий етап навчальних візитів у межах міжнародного проєкту DigiFLEd. Всі дні навчального візиту до Університету Західної Македонії міста Касторія (Греція) були насичені воркшопами, майстеркласами, інтерактивними заняттями про навчальні методики викладання.


Цього разу наш університет представляли доцентка кафедри англійської мови для нефілологічних спеціальностей Олена Бесараб та викладачка кафедри англійської мови для нефілологічних спеціальностей Світлана Рябовол.
Наші колежанки:
✔️дізналися від Александроса Клефтодімоса про принципи створення мультимедійного контенту для освіти
✔️обговорили ключові характеристики віртуальної та доповненої реальності з Міхалісом Врігкасом
✔️отримали цінну інформацію щодо сторітелінгу, створення та застосування цього методу у процесі навчання від Марії Матціоли
✔️набули безцінного досвіду щодо створення цифрових ігор із залученням інтерактивних методів під час воркшопу з Хриси Маркоу
✔️зосередилися на принципах застосування ефективних аудіовізуальних інструментів, що є корисними у роботі для створення відео, на майстеркласі з Марією Маціолою
✔️навчилися створювати вебсайти під наставництвом Георгіоса Лаппаса та дізналися про особливості підтримки університетських віртуальних центрів

 

Діджифледівці занурились у безмежний світ ігрового й мультимедійного контенту, взнали про безліч ресурсів і платформ. Представники університетів-партнерів були захоплені магією віртуальної та доповненої реальності під час відвідування лабораторії, а також вражені тестуванням програм, які в майбутньому допоможуть створити сучасне мультимодальне навчальне середовище.

 

Звичайно, навчальна діяльність гармонійно поєднувалася з ознайомленням з грецькою історією та культурою. Учасники проєкту із захопленням взяли участь у пішому турі по історичних локаціях міста Касторії, інтерактивних відвідуваннях доісторичного поселення Ліммен, акваріуму, з використанням освітніх застосунків для демонстрації ефективності гейміфікації у навчанні; відвідали візантійський та археологічний музеї та Печеру Дракона, покриту сталактитами шестимільйонорічної давнини.

Команда учасників проєкту Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара щиро вдячна колегам з Університету Західної Македонії, зокрема, Домні Міхайл, Александросу Клефтодімосу, Міхалісу Врігкасу та усій злагодженій команді за гостинність, неперевершену організацію заходів, цінні знання та досвід!

 

Чекаємо на подальші зустрічі!


Навчальний візит до університету Тампере
у межах проєкту DigiFLEd

Із 18 по 23 серпня 2024 року команда викладачів кафедри англійської мови для нефілологічних спеціальностей Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара взяла участь у третьому навчальному візиті в межах проєкту DigiFLEd до Університету Тампере, Фінляндія. Професорка Олена Гурко, доцентки Наталія Стирнік і Юлія Гончарова та викладачка Світлана Рябовол обмінялися досвідом із колегами з університетів-партнерів Фінляндії, Ірландії, Греції та України.


Візит розпочався з амбітних планів та захопливих очікувань. Щодня наші учасники брали участь у різноманітних навчальних заходах. Основна мета навчального візиту – занурення у світ сучасних технологій та методик навчання, зокрема опанування машинного перекладу та роботи з TRADOS. Відвідування тренінгів – це чудова нагода ознайомитися з новітніми технологіями, які можна впровадити у навчальний процес для покращення якості перекладу та полегшення роботи зі студентами. Окрім того, протягом візиту наші викладачки мали змогу заглибитися у нюанси академічного письма та проаналізувати методи оцінювання.


Одним із найяскравіших моментів візиту було занурення у світ гейміфікації навчання іноземним мовам. Представниці ДНУ дізналися як за допомогою ігрових елементів можна зробити навчання цікавішим й ефективнішим та залучити здобувачів вищої освіти до активного вивчення мови. Значну увагу приділено вивченню новітніх застосунків для опитування та тестування знань студентів.


Усі ці дні були насиченими не лише навчанням, але й приємними моментами спілкування з колегами. Краса магічних озер Тампере, гостинність фінів та підтримка з боку колег створювали атмосферу творчого натхнення і гармонії. Після кожного неповторного дня викладачі насолоджувалися красою природи, відпочивали та обмінювалися набутими знаннями.

Наприкінці візиту діджифледівці поділилися враженнями та окреслили подальші плани щодо реалізації проєкту. Усі учасники повернулися додому з новими ідеями та натхненням впроваджувати отримані знання у своїй роботі. Цей візит став подальшим кроком на шляху до модернізації освітніх програм та підвищення якості навчання в нашому університеті. Команда учасниць проєкту від ДНУ щиро та безмежно вдячна фінським колегам!