
Кафедра реклами та зв’язків з громадськістю
Кафедра реклами та звʼязків з громадськістю
Адреса: 49045, . Дніпро, вул. Наукова, 13, начальний корпус 9, ауд. 530
Вебсторінка кафедри: https://fszmk.dnu.dp.ua/ZRG.html
E-mail кафедри: zrg@365.dnu.edu.ua
Instagram кафедри: https://www.instagram.com/dnuadvertisingpr/
Facebook кафедри: https://www.facebook.com/advertising.and.pr.family
Науково-педагогічний колектив кафедри
Завідувачка кафедри — Мироненко Владлена Вячеславівна, кандидатка наук із соціальних комунікацій.
Професорсько-викладацький склад кафедри:
- д-р наук із соц. ком., доцент Яненко Я.В.;
- канд. філол. наук, доцент Іванова С.А.;
- канд. наук із соц. ком., доцент Лященко А.В.;
- канд. наук із соц. ком. Гусєв А.В.;
- доктор філософії з журналістики Демченко Д.С.
Історична довідка
Кафедру реклами та зв’язків з громадськістю було створено у 2007 році на базі кафедри менеджменту ЗМІ, реклами та зв’язків з громадськістю, заснованої в 1998 році. Це стало відповіддю на кадрову проблему на регіональному ринку праці, що потребувала підготовки фахівців з управління медіаорганізаціями. З моменту заснування до 2009 року кафедру очолювала кандидат філологічних наук, доцент Т. В. Колісниченко. Протягом 2009–2016 років завідувачкою кафедри була доктор соціальних комунікацій, професор М. В. Бутиріна, а з 2016 до 2022 року кафедру очолювала доктор філологічних наук, професор О. О. Гусєва.
Кафедра має значний досвід роботи в галузі «Менеджмент у невиробничій сфері» (ЗМІ та реклама) та підготовки фахівців за спеціальністю «Менеджмент організацій», що зумовило велику кількість наукових досліджень і розробок у галузі маркетингових комунікацій, рекламного менеджменту та прикладних соціально-комунікаційних технологій.
Колектив кафедри працював над науково-дослідними темами: «Теоретико-методологічні засади вивчення реклами та зв’язків з громадськістю» (2013–2015 рр.), «Реклама та зв’язки з громадськістю як прикладні соціально-комунікаційні технології» (2016–2018 рр.), «Методологія та систематизація теоретичних напрацювань у галузі прикладних соціально-комунікаційних технологій на сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства» (2019–2021 рр.), «Прикладні соціально-комунікаційні технології та їх вплив на формування новітньої соціотехнічної дійсності» (2022–2024 рр.). Також було захищено чотири кандидатські дисертації, а у 2024 році — дисертація на здобуття ступеня доктора філософії з журналістики.
Здобувачі вищої освіти ОП «Реклама і зв’язки з громадськістю» неодноразово ставали переможцями та призерами Всеукраїнської студентської олімпіади з відповідної спеціальності, Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт у галузі «Реклама і зв’язки з громадськістю», Міжнародного конкурсу студентських PR-проєктів «Золотий компас»; беруть участь у Міжнародних та Всеукраїнських науково-практичних конференціях, підсумковій конференції ДНУ імені Олеся Гончара.
Освітня діяльність
Кафедра реклами та зв’язків з громадськістю здійснює підготовку за спеціальністю С7 Жрналістика:
- за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти за освітньою програмою «Реклама і зв’язки з громадськістю»;
- за другим (магістерським) рівнем вищої освіти за освітньою програмою «Реклама і зв’язки з громадськістю».

Наукова діяльність
У 2025 році викладачі кафедри розпочали розробку науково-дослідної теми «Вплив прикладних соціально-комунікаційних технологій на формування сталого майбутнього». Актуальність цієї теми зумовлена розвитком соціально-комунікаційних технологій і високим рівнем залученості громадян до вирішення проблем сталого розвитку та формування трендів майбутнього. В умовах сучасної геополітичної ситуації, зокрема війни в Україні, використання прикладних соціально-комунікаційних технологій набуває особливого значення, оскільки це дає змогу впливати на громадську думку, стимулювати креативність та шукати інноваційні рішення в різних сферах: від енергозбереження до зменшення соціальної напруги в суспільстві. Це дослідження допоможе глибше зрозуміти новітні процеси, що відбуваються в сучасному суспільстві, і розробити практичні рекомендації з використання прикладних соціально-комунікаційних технологій для формування сталого майбутнього.
На сучасному етапі розвитку кафедра вбачає свою місію в тому, щоб майбутній фахівець із реклами та зв’язків з громадськістю був глибоко обізнаним з концепціями, аспектами, процесами, технологіями та стратегіями рекламної та PR-діяльності, основами комунікаційної політики, розумів особливості інструментів цифрових комунікацій, комплексу та практичних алгоритмів антикризових комунікацій, використання штучного інтелекту.
З ініціативи канд. філол. наук, доцента С. А. Іванової у 2023 р. на базі кафедри започатковано студентський науковий гурток «Студентське наукове дослідження» для бакалаврів 3-4 курсів та магістрів. Результатом роботи гуртка стала серія навчальних матеріалів «Студенти для студентів» – проєкти дослідження брендів «Епоха 20 століття у брендах». У 2019-2020 рр. під керівництвом С. А. Іванової працював гурток «Науковий пошук у сфері соціальних комунікацій», за результатами якого опубліковано довідник «Диплом: дорогою Морфея, або Як написати дипломну роботу уві сні». Під керівництвом канд. наук із соц. ком., доцента А. В. Лященко з 2019 р. працює гурток «Сучасні прикладні соціально-комунікаційні технології».

Видатні випускники
За 26 років свого існування кафедра підготувала понад 150 спеціалістів з менеджменту організацій та понад 250 рекламістів та піарників, які працюють у медіаорганізаціях, рекламних та PR-агенціях, рекламних та PR-відділах підприємств та установ Придніпровського регіону та за його межами. Справжніми професіоналами своєї справи стали випускники кафедри: А. Гусєв (канд. наук із соц. ком., доцент кафедри реклами та зв’язків з громадськістю), А. Боровик (канд. наук із соц. ком., доцентка кафедри реклами та зв’язків з громадськістю), Ю. Гаркавенко (канд. наук із соц. ком., доцентка кафедри масової та міжнародної комунікації), Г. Давиденко (бренд-менеджерка шоу «Орел і Решка», PR-агентка Благодійного Фонду «Життєлюб»), А. Корнєєва (керівниця відділу зовнішньо-економічної діяльності компанії KIDDISVIТ, головний операційний директор компанії Productech), О. Ярошенко (PR-менеджерка Благодійного Фонду «Помагаєм»), Н. Віндерських (менеджерка з комунікацій українського виробника систем з управління бізнесом IT-Enterprise), Д. Гравіровська (засновниця рекламної агенції ARTRISE), Г. Старчевська (начальниця відділу комунікації ГУ Національної поліції в Дніпропетровській області), О. Войтенко (менеджерка з комунікацій компанії DataArt), Д. Олефір (менеджерка з комунікацій мережі магазинів VARUS), М. Лучкін (начальник пресцентру Дніпровської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України»), Л. Тронь (фахівчиня з телемаркетингу COMFY), О. Нечай (арт-директорка видавництва «Ліра»), Є. Ромахло (журналіст ФАКТИ ICTV), В. Клименко (голова ГО «Молодіжний медіацентр Дніпра»), А. Кривогуз (керівниця, SMM ГО «Молодіжний медіацентр Дніпра») та інші.