Версія для друку

Комунікація про комунікацію

На початку квітня 2012 року Дніпропетровський національний університет ім. Олеся Гончара гостинно відкрив двері вченим-комунікативістам, які з’їхались з усієї України, щоб обговорити нагальні питання реклами й ПР, журналістики та видавничої справи.

Конференція «Реклама та ПР у системі соціальних комунікацій сучасного світу» зібрала науковців зі Львова, Черкас, Сум, Харкова, Запоріжжя.

Комунікація про комунікацію була розпочата пленарним засіданням. Своїми міркуваннями про засади й актуальні прояви соціокомунікаційної практики суспільства поділилися декан факультету систем та засобів масової комунікації, професор В.Д.Демченко, завідувач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю, професор М.В.Бутиріна та завідувач кафедри журналістики Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, професор Л.М.Хавкіна.

Реальне втілення отримав і науково-практичний формат конференції. Під час пленарного засідання гості мали можливість ознайомитися із результатами практичного застосування знань та компетенцій, отриманих студентами спеціальності «Реклама та зв’язки з громадськістю». Доцент С.А.Іванова запропонувала колегам презентацію студентських робіт, які посіли призові місця на конкурсах ПР-проектів національного рівня.

Пленарне закінчилося, а на гостей вже чекала нова порція вражень. Студенти-рекламісти організували виставку своїх робіт за темами «Ілюзії в рекламі», «Ідеї сталого розвитку в соціальній рекламі», «Історія пропагандистських плакатів», де втілили свої креативні задуми й оригінальні рішення, а також вміння працювати з архівними матеріалами.

Підсумкові дебати конференції відбулися на об’єднаному секційному засіданні, де основний акцент було зроблено на рекламі. Йшлося, зокрема, про ціннісні домінанти сучасного рекламного простору, про бренд як соціокомунікаційне явище, про гумор як чинник впливу у рекламній комунікації, про проблеми соціальної реклами, історичні аспекти рекламної практики тощо. Утім, рекламі не вдалося монополізувати увесь простір наукової комунікації. Своєю резонансною доповіддю «Професії в сфері ПР: спроба аналізу та класифікації» доцент Запорізького національного університету К.О. Доценко віддала належне зв’язкам з громадськістю.

Участь у будь-якій конференції – це не лише спілкування з колегами, але й знайомство з містом, його історією, традиціями, здобутками. Цього разу культурна програма конференції передбачала відвідування музею «Літературне Придніпров’я», де заслужений працівник культури України О.В. Аліванцева запропонувала гостям експозицію, що у писемних та речових пам’ятках відтворила різні етапи літературного процесу у нашому краї. Вразила колег і «Шевченкіана» - унікальне зібрання листівок з автопортретами Т.Шевченка, репродукціями його живописних та графічних творів, малюнків, а також листівок, створених на теми його віршів, із зображенням пам’ятників великому Кобзареві, місць його перебування.

Приємні враження й слова щирої подяки гостей були найкращою нагородою організаторам конференції.

Кафедра реклами та зв’язків з громадськістю
ФСЗМК