3 листопада заступник декана з наукової роботи кандидат економічних наук, доцент Роман Павлов провів для студентів факультету економіки пізнавальний та змістовний вебінар «Дотримання академічної доброчесності здобувачами вищої освіти»

У своєму виступі спікер надав чітке визначення поняттю академічна доброчесність, окресливши її як сукупність етичних принципів і правил, яких повинні дотримуватися всі учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та наукової (творчої) діяльності.

Детально зупинившись на основних видах порушень, Роман Анатолійович пояснив відмінності між такими поняттями, як академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація та фальсифікація даних, а також порушення правил цитування та авторського права. Кожен із прикладів супроводжувався практичними коментарями, що допомогло студентам краще зрозуміти можливі ризики та способи їх уникнення у власній роботі.
Окрема увага приділялася практичним аспектам формування доброчесної поведінки. Доповідач підкреслив, що академічна доброчесність — це не лише дотримання вимог нормативних документів, а, насамперед, показник внутрішньої культури, професійної етики та відповідальності майбутнього фахівця.

Серед основних складових доброчесності виділені наступні:
• коректне посилання на джерела при використанні ідей або результатів інших дослідників;
• дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
• достовірне подання результатів власних наукових досліджень;
• контроль і взаємна відповідальність усіх учасників освітнього процесу за дотримання принципів академічної етики.

Під час вебінару також розглядалися нормативно-правові засади забезпечення академічної доброчесності. Спікер процитував пункт 8 частини 2 статті 16 Закону України «Про вищу освіту», який визначає, що система внутрішнього забезпечення якості у закладах вищої освіти повинна гарантувати дотримання академічної доброчесності працівниками закладу та здобувачами освіти.

Окремо Роман Анатолійович наголосив, що в Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара дотримання цих принципів забезпечується на основі Положення про запобігання та виявлення фактів порушення академічної доброчесності та Кодексу академічної доброчесності ДНУ, які регламентують правила поведінки всіх учасників освітнього процесу та визначають процедури реагування на можливі порушення.
Вебінар проходив у форматі відкритого діалогу: учасники активно ставили запитання, наводили власні приклади та дискутували щодо реальних ситуацій, що можуть виникати під час навчання чи написання наукових робіт. Така атмосфера конструктивного спілкування сприяла усвідомленню того, що доброчесність — це не формальна вимога, а внутрішня культура довіри, поваги та відповідальності.
За підсумками заходу було відзначено високу активність студентів, їхнє прагнення розуміти й дотримуватися принципів чесного навчання та наукової діяльності. Проведений вебінар став черговим кроком у реалізації політики академічної доброчесності на факультеті економіки та підтвердив послідовність колективу у формуванні сучасного, етичного й конкурентоспроможного освітнього середовища.
Заступниця декана з навчальної роботи
Людмила Гордєєва-Герасимова