Версія для друку

Вебінари зі стейкхолдерами: все для професійного розвитку студентів-економістів

Із початку другого семестру 2024-2025 навчального року факультет економіки Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара проводить для здобувачів освіти цикл фахових вебінарів зі стейкхолдерами.

Мета таких профорієнтаційних заходів – обмін досвідом провідних фахівців регіону зі студентами щодо їх кар’єрного шляху.

Організовані онлайн-зустрічі з визнаними професіоналами сфери економіки та підприємництва стали унікальною можливістю для майбутніх спеціалістів здобути нові знання та отримати цінні практичні поради.

Починаючи з січня, своїм досвідом із зацікавленими студентами поділилися відомі експерти – очільники профільних управлінь, засновники компаній, керівники напрямів та провідні фахівці підприємств.

Наприклад, під час гостьової лекції із головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Русланом Магомедовим наші студенти докладно дізналися про фондовий ринок України. Разом зі спеціалістом пригадали історичні факти та розібрали, як працює фондовий ринок в Україні і світі, які є інструменти фондового ринку та перспективи його розвитку на сьогодні.

Етапи становлення та вдосконалення інноваційного підприємництва (на прикладі компанії ТОВ AKVANTIS – інноваційні системи очищення води) студенти вивчали спільно з її засновником та директором Денисом Срібним.

Також здобувачі факультету економіки зустрілися у вебпросторі з керівницею публічної політики в транспортній компанії Bolt Юлією Маліч. До уваги студентів ДНУ пані Юлія представила лекцію «Вихід на нові ринки: історії Bolt». Протягом цього спілкування обговорювалася важливість соціальної складової сучасного міжнародного бізнесу. А ще студенти розширили уявлення про поняття lobbying у міжнародних компаніях та вивчили основи ефективного стейкхолдер-мапінгу, проаналізувавши яскраві бізнес-уроки і засадні фактори успіху. Разом із представницею компанії також розібрали конкретні метрики успіху Bolt – ознайомилися із реальними кейсами виходу компанії на нові ринки, навчилися виявляти блоки та формувати стратегії прориву.

У гостьовій лекції «День співробітника ПроКредит Банку» із фахівчинею по роботі з бізнес-клієнтами Юлією Давиденко та фахівчинею по роботі з агро-клієнтами Ольгою Пихтіною студенти дізналися, як потрапити в ПроКредит Банк та адаптуватися там на максимум, оскільки презентувалася програма онбордингу для нових співробітників. Крім того, на прикладі реальних кейсів спільно обговорили процес аналізу та залучення клієнтів.

Для успішного навчання та майбутнього працевлаштування студентства факультету економіки надзвичайно корисною виявилася і гостьова лекція з тренеркою з ефективності Галиною Гаркавенко. У своєму виступі «Самоорганізація – ключ до успіху» запрошена спеціалістка торкнулася питання розвитку soft skills, які є важливою складовою навчального процесу. Наголошувалося на особливій необхідності самоорганізації для досягнення успіху – насамперед вмінні керувати своїм часом, завданнями та ресурсами.

Пані Галина розповіла як, використовуючи метод SMART, встановлювати конкретні досяжні цілі, що відповідають життєвим пріоритетам. Тренерка зосередила увагу і на те, як у досягнені цілей допомагають корисні звички, розповівши дієві механізми запровадження їх у життя. У цій темі не обійшлося і без загального обговорення актуальності балансування між навчанням/роботою та відпочинком.

Представники Болгарського готелю Aqua Life презентували студентам факультету можливості щодо прийняття на практику та оплачуване стажування.

Менеджерка з персоналу Тетяна Мальянова розповіла про цінності, історію, принципи роботи та матеріально-технічну базу компанії, а також зазначила перелік доступних посад та вимог до кандидатів, що можуть претендувати на стажування.

Пані Тетяна підкреслила, що готельно-спортивний комплекс Aqua Life може бути й об'єктом дослідження для курсових та кваліфікаційних робіт за спеціальностями економічного напряму ДНУ.

Під час круглого столу «Вибираємо свій шлях» зі стейкхолдерами – рекрутеркою компанії ТОВ «НатурПро» Варварою Вельможко і керівником відділу збуту товарів медичного призначення Дніпровського регіону ТОВ «Екомед» Віталієм Продащуком – випускниками ДНУ. Фахівці розповіли про свій кар’єрний шлях та відповіли на запитання щодо знань та навичок, якими має володіти сучасний випускник, аби бути затребуваним на ринку праці і, зокрема, у компаніях стейкхолдерів.

Крім того, пан Віталій окреслив помилки, яких найчастіше припускаються молоді спеціалісти на першій роботі та надав поради студентам коледжів, які ще не визначилися з майбутнім фахом. А пані Варвара наголосила на важливості в сучасних умовах постійних трансформацій як економічного середовища, так і ринку праці бути гнучким і готовим до перекваліфікації. А цьому, в першу чергу, сприяє саме наявність вищої освіти, володіння soft skills та hard skills.

Наступною пізнавальною зустріччю стала зустріч за тематикою «Розвиток компанії MOVA». У ній взяли участь запрошені стейкхолдери – співвласник компанії MOVA Богдан Точка та директорка ресторану «MOVA простір» Світлана Корнієнко.

Студенти та науково-педагогічні працівники отримали унікальну нагоду поспілкуватися з фахівцями-практиками, які поділилися досвідом управління в реальному бізнес-середовищі та розповіли про специфіку роботи керівника, про навички і компетенції співробітників.

Директорка закладу пані Світлана ознайомила з історією створення закладу, його концепцією роботи, власними пріоритетами, підходом до гостей і роботу в команді. А власник закладу розповів про значущі позиції і особливості конкурентоспроможності компанії і ті акценти, що відокремлюють їх заклад від інших подібних ресторанів.

Зустріч пройшла у форматі відкритого діалогу, учасники ставили запитання, ділилися власними думками та отримали практичні поради. Студенти цікавилися необхідними для вивчення ОП «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» навичками і компетенціями. Також здобувачі освіти почули відповіді щодо вимог до претендентів, які бажають працевлаштуватися до закладів компанії MOVA, їх фахових здібностей та акцентів роботи в команді.

Крім того, для науково-педагогічних працівників кафедри економічного моделювання, обліку та статистики відбулося практико-орієнтоване онлайн-заняття – зустріч із виконавчим директором компанії RBC Group Дмитром Замуренком.

Компанія-стейкхолдерка RBC Group – провідна постачальниця рішень у сфері економічної інтерактивної аналітики, автоматизації управління та впровадження BI-систем. Має 17-річний досвід реалізації проєктів у великому та середньому бізнесі, співпрацює з понад 490 клієнтами в 23 країнах світу, має офіси в Лондоні, Києві, Кропивницькому. Баку та Астані.

Пан Дмитро презентував фахівцям факультету сучасні підходи до цифрової трансформації підприємств, підкресливши важливість архітектури роботи з даними, усунення технологічних бар’єрів і формування інформаційно-освіченого середовища.

Під час зустрічі учасники дізналися:

- про сучасні тренди в бізнес-аналітиці та цифровій трансформації підприємств;

- як працюють BI-рішення у реальних кейсах українського бізнесу (на прикладі компаній з агросектору, фармацевтики, роздрібної торгівлі);

- які кар’єрні перспективи відкриває володіння інструментами бізнес-аналітики, зокрема Qlik Analytics.

Серед ключових тем, які висвітлювалися:

- стратегії управління даними та побудова цільової архітектури;

- інтерактивна аналітика та інструменти Self-Service BI;

- технологічні бар'єри та проблеми доступності даних;

- прогнозування та оптимізація бізнес-процесів на основі предиктивної аналітики;

- практики впровадження AI та ML для роботи з даними;

- генерація інсайтів за допомогою природної мови (NLP, NLG);

- інтеграція BI-систем з CRM, ERP та іншими бізнес-платформами.

Учасники обговорювали ще багато інших цікавих питань з предметної області: поділилися власними думками та проаналізували перспективи розвитку BI-інструментів.

Дякуємо усім нашим запрошеним спікерам за глибоке знайомство з актуальними тенденціями професійної сфери.

Проведення таких онлайн-вебінарів зі справжніми профі неодмінно продовжиться, адже вони допомагають краще розуміти запити сучасного бізнесу та орієнтуватися в актуальних тенденціях економіки.

Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету