Версія для друку

Міжнародний семінар «Болонський процес: переваги, виклики, можливості»

14 березня у Карловому університеті (Прага) пройшов семінар «Болонський процес: переваги, виклики, можливості». Його учасники обмінялися досвідом та найкращими практиками щодо підвищення стандартів якості університетської освіти в Європі та сприяння академічній мобільності.

Семінар організовувався у змішаному форматі, щоб забезпечити можливість участі представників різних країн, зокрема, Чехії, України, Франції, Італії, Угорщини, Німеччини, Молдови.

Від Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара до семінару долучилися в. о. проректора з наукового-педагогічної роботи у сфері міжнародного співробітництва Віктор Гассо та доцентка кафедри англійської філології Наталія Сафонова.

Відкриваючи захід, ректорка Карлового університету Мілена Кралічкова наголосила на важливості інтернаціоналізації вищої освіти в сучасному світі, бо тісні зв’язки між ЗВО зможуть запобігти збройним конфліктам між державами. Вона також зауважила, що жахлива війна в Україні стала одним із поштовхів до проведення семінару.

Захід проходив у формі інтерактивних круглих столів, протягом яких усі учасники обговорювали доповіді колег. Темами трьох круглих столів були: втілення Болонського процесу, проблема подвійних дипломів, Болонський процес та Erasmus.

Першою доповіддю на семінарі була промова професорки Кетрін Айзекс з Університету Пізи (Італія) на тему «Підтримка східних країн, не членів ЄС, у Європейському просторі вищої освіти». Пані Айзекс протягом останніх трьох десятиліть брала активну участь у формуванні європейського простору вищої освіти і є дуже активною у Групі з моніторингу Болонського процесу.

Корисною для нашої делегації виявилася інформація від представника Європейської Комісії з відділу вищої освіти Жана-Мела Бідо про Болонський процес та подвійні дипломи. Питання подвійних дипломів є нагальним для міжнародної співпраці ДНУ, оскільки ми маємо подолати певні перешкоди на цьому шляху, зокрема невідповідність між тривалістю магістерських програм в Україні (90 кредитів, 3 семестри) та ЄС (120 кредитів, 4 семестри), невідповідність курсів та їхнє наповнення тощо.

Представники ДНУ виступили з доповіддю «Розвиток академічної мобільності в ДНУ: проблеми та перспективи». Крім вагомих здобутків у розвитку академічної мобільності, ДНУ має й певні проблеми та виклики, зумовлені, передусім, відмінностями в системі вищої освіти України та ЄС. Серед інших викликів академічної мобільності для ДНУ – незадовільний рівень володіння іноземною мовою здобувачів, велика кількість спеціальностей/освітніх програм в Україні, невідповідність між кількістю кредитів для обраних дисциплін у ДНУ та в закордонному ЗВО тощо. Корисним було почути думки та обговорення іноземних партнерів стосовно проблем академічної мобільності. Зокрема, професорка Кетрін Айзекс запропонувала представникам ДНУ продовжити спілкування та висловила свою готовність надавати підтримку в інтеграції нашого університету до Болонського процесу.

Безперечно, участь у таких семінарах сприяє інтеграції Дніпровського національного університету до Європейського простору вищої освіти. Практику європейських ЗВО варто брати за приклад для вдосконалення академічної мобільності та програм подвійних дипломів, міжнародної співпраці загалом.

Доцентка кафедри англійської філології
Наталія Сафонова