Версія для друку

Фахівці-магістри для медіа вільної України

Кризові комунікації воєнного часу; медіапрезентації образу переселенця; музика як інструмент комунікації під час війни; сучасний образ українця в польській пресі; особливості медіатизації спорту під час війни – ці та багато інших тем досліджували випускниці магістратури за освітньою програмою «Медіакомунікації» зі спеціальності 061 Журналістика.

Екзаменаційна комісія заслухала 12 кваліфікаційних робіт магістрів, серед них 8 робіт студентів денної форми навчання та 4 роботи студентів заочної. До наукових досліджень магістрів залучалися матеріали українських і зарубіжних дослідників, публікації новітніх періодичних видань, досвід роботи медійників в умовах небезпечних кризових ситуацій. Роботи магістрантів воєнного часу загалом вирізнялися гострою соціальною значущістю, актуальністю, чітким розумінням особливостей функціонування медіа в період війни, відчуттям потреб цільових аудиторій протягом таких важких часів.

Зокрема, проєкт Крістіни Потапової «Медіапідтримка соціального проєкту “Долонька в долоні”: канали, меседжі, аудиторія» спрямований на розшук дітей за допомогою дитячих ідентифікаційних карток чи браслетів. Студентка розробила та реалізувала канали комунікації через сайт проєкту та соціальні мережі для пошуку дітей.

В умовах військового стану, можливої паніки та скупчення людей ідентифікаційна інформація може врятувати дитині життя та допомогти швидше знайти її родичів чи батьків. Зазвичай найбільше губиться дітей, які ще не можуть пояснити інформацію про себе та батьків, їхній номер телефону, місце проживання. Будь-яка записка в куртці так само може загубитися, як тільки з дитини знімуть верхній одяг. У цей момент ідентифікація дитини повністю втратиться. Проте до такої ситуації можна підготуватися, уникнувши неприємних наслідків. У цьому як раз і допоможуть дитячі ідентифікаційні бейджі чи браслети від проєкту «Долонька в долоні», – пояснила Крістіна.

Екзаменаційна комісія оцінила роботу Крістіни Потапової на 100 балів з відзнакою.

Також магістерські проєкти розкривали такі теми: «Соціальні медіа як інструмент гібридної війни»; «Геополітичні аспекти впливу на хід війни РФ проти України; «Гетеростереотип України у дискурсі британських та американських ЗМІ»; «Образ жінки як проєкція української ідентичності: культурні коди в ЗМІ воєнного часу»; «Заголовок як конденсатор текстової інформації (на матеріалі регіональних інтернет-видань)» та інші.

Майже кожна студентка ( а в цьому випуску – одні дівчата) говорила, що не таким уявляла свій захист магістерської роботи: хотілося урочистостей і друзів навколо, але ворог приготував реалії повітряних тривог, обстрілів та блекаутів. У прикінцевому слові після відповідей на запитання рецензентів та комісії, дякуючи викладачам і факультетові, випускниці говорили про взаємодопомогу і підтримку, про стійкість і плани на майбутнє.

І ми віримо, що наші вихованки, які здолали безліч перешкод, перемогли страх, відчай і апатію, впевнено йтимуть до своєї мети і стануть успішними і щасливими фахівцями вільних медіа у вільній Україні.

Доцентка кафедри масової та міжнародної комунікації
Алла Бахметьєва