Версія для друку

Інклюзивна освіта: регіональний аспект

Представники факультету психології та спеціальної освіти ДНУ ім. О. Гончара взяли участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Досвід та перспективи розвитку інклюзивної освіти в Україні: регіональний аспект», яка відбулась у Запоріжжі.

Урочисте відкриття конференції та пленарне засідання відбулося у приміщенні Запорізької обласної державної адміністрації. Питання інклюзії та інклюзивної освіти в Україні сьогодні потребує особливої уваги, і це стосується не лише дітей та дорослих з інвалідністю. Можна спрогнозувати, що у фахівців, чия діяльність пов’язана з впровадженням інклюзивної освіти, попереду багато роботи.

Відкривала конференцію дружина Президента. Звертаючись до освітян та науковців, Марина Порошенко відзначила, що сьогодні в державі успішно проводиться реформа освіти, завдяки якій створюється новий освітній простір рівних можливостей для всіх дітей України без винятку. І одним із етапів цієї реформи є створення мережі інклюзивно-ресурсних центрів.

Зліва направо: магістрантки Надія Кириченко, Марія Кавецька, доцент Тетяна Приходько, магістрантки Альона Селіванова, Юлія Ломовицька

До заходу долучилися доценти кафедри педагогіки та спеціальної освіти З.П. Бондаренко, Є.Т. Коробов, О.І. Переворська, Т.П. Приходько; магістранти групи ДК-17-1м Н.В. Кириченко, М.О. Кавецька, Ю.І. Ломовицька, А.С. Селіванова; студенти групи ДК-14-1 К.О. Надтока і І.О. Переславська. Загалом у конференції взяли участь близько 500 освітян.

У рамках конференції на базі Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти пройшов І етап Освітнього марафону «Без бар’єрів» за участю науковців та педагогів-практиків. Магістрантки спеціальності «Спеціальна освіта» Юлія Ломовицька, Марія Кавецька, Надія Кириченко та Альона Селіванова під керівництвом наукового керівника, доцента кафедри педагогіки та спеціальної освіти Тетяни Приходько взяли участь у воркшопі «Учитель інклюзивного класу: який він? Шляхи самовдосконалення педагога в умовах упровадження інклюзивного навчання». Студентки показали вміння спілкуватися жестовою мовою, ознайомилися з сучасними методами самодіагностики та визначили нові вимоги до компетентностей учителя закладу освіти з інклюзивним навчанням. Перший день марафону завершився роботою на майстер-класі «Презентація корекційно-розвивального комплексу (логопедія/інклюзія) SPEECH THERAPY», де магістрантів ознайомили з набором навчально-корекційних завдань, спрямованих на допомогу дітям з порушеннями слуху та мовлення.

4 квітня продовжився Освітній марафон «Без бар’єрів» на базі інклюзивних закладів освіти Запорізької області. Учасники відвідали Енергодарський навчально-виховний комплекс №6, Кушугумський навчально-виховний комплекс «Інтелект», Балабинський навчально-виховний комплекс «Престиж» для розширення науково-педагогічного досвіду з питань впровадження інклюзивної освіти у загальноосвітньому навчальному закладі.

Магістрантка факультету психології та спеціальної освіти
Надія Кириченко